Google ADS mainonta perustuu avainsanoihin, mainoksiin ja laadukkaisiin laskeutumissivuihin. Näiden avulla vierailijalle muodostetaan asiakaskokemus joka johtaa onnistuessaan tilaukseen tai yhteydenottoon. Mainonnan moottorina Google kerää jatkuvasti tietoa klikkauksista ja sadoista muista kävijöiden tekemistä ratkaisuista. Tästä tiedosta selviää mainoksesi toimivuus ja mainoksen avulla saatu tuotto. Hyödynnä tätä tietoa osana sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa mainontaa.

Kokeile somessa rohkesti Google mainonnassa toimivia keinoja

Tiedon hyödyntäminen kannattaa aloittaa tutustumalla Google ADS ohjelmassa hyvin toimiviin mainoksiin. Hyvin toimivan mainoksen tunnistaa mainoksen korkeasta klikkausprosentista. Näiden mainoksien teksteistä voit muokata itsellesi sopivat otsikot maksulliseen some mainokseen. Maksullisessa mainoksessa tekstin hyödyntäminen on sosiaalisen median kanavasta riippuvainen, joten joudut ehkä soveltamaan hieman.

Miten saadaan paras hyöty sosiaalisen median mainonnasta?

Tähän pätee samat säännöt kuin perinteiseen liiketoimintaan, jossa imurikauppias kiertää ovelta ovelle myymässä tuotteitaan. Yrityksen mainostamalla tuotteella tulee olla olemassa tarve ja kysyntä markkinoilla. Goole ADS tai Facebook Business ei itsessään luo tuotteelle markkinoita. Tunne asiakkaasi.

Yritykseni ei ole mukana somessa, mitä teen?

Tämä ei ole ongelma. Yrityksellä ei tarvitse olla sivua tai ryhmää jossa julkaistaan postauksia säännöllisesti. Maksullisen mainonnan voi käynnistää esimerkiksi Facebookissa, ilman aktiivista somessa kirjoittelua, Facebook business palvelussa.

Seuranta ja miten tämä toimii?

Kokeilitko? Postaa tänne kokemuksesi ja osallistu keskusteluun aiheesta!